Jak zrobić infografikę? Oto kilka prostych kroków

Jak zrobić infografikę? Oto kilka prostych kroków

Zanim zrobisz cokolwiek w kierunku zaprojektowania infografiki, musisz wiedzieć, dlaczego robisz to w pierwszej kolejności. Dodanie infografiki do strategii content marketingowej to nie tylko estetyka; chodzi o komunikację, którą tworzysz ze swoimi czytelnikami. Jednak prędzej czy później musisz zadać sobie pytanie – jak zrobić infografikę?

Co chciałbyś, aby zyskali oni po obejrzeniu Twojej infografiki? Jak chcielibyście, aby na nią zareagowali? Jaką wartość wniesie do ich życia Twoja infografika?

Zacznij od wyznaczenia osiągalnych celów dla swojej infografiki. Jeśli nie wiesz, jakie chcesz uzyskać rezultaty, trudno będzie Ci połączyć to wszystko w spójny projekt infografiki. Więcej o tym, czym w ogóle jest infografika, przeczytasz tutaj: https://skutecznycontent.pl/infografika/.

Użyj podejścia SMART goals, aby określić, co chcesz osiągnąć:

Konkretny: Chcę, aby moja infografika informowała czytelnika o pozytywnym wzroście popularności pracy zdalnej.

Mierzalne: Moja infografika zainspiruje firmy do przyjęcia zdalnych możliwości dla pracowników.

Osiągalny: Rozpowszechnię moją infografikę na blogu, w mediach społecznościowych i strategiach zasięgowych.

Istotne: Dane w mojej infografice mają mniej niż sześć miesięcy.

Określony w czasie: Muszę opublikować moją infografikę w ciągu dwóch tygodni.

Zdefiniuj cel swojej infografiki.

Ważną częścią wyznaczania celów jest określenie celu.

Na przykład, czy będzie ona częścią wpisu na blogu, czy też planujesz rozpowszechniać ją tylko w mediach społecznościowych? Czy infografika ma mieć charakter informacyjny czy czysto rozrywkowy? Jeśli informacyjny, to czy ma to być infografika akademicka, czy też korporacyjna lub casualowa?

Może Twoja infografika jest częścią raportu rocznego lub podręcznika szkoleniowego. Jeśli tak, to będzie musiała pasować do reszty projektu, zarówno pod względem kompozycji wizualnej, jak i tonu. Nie mówiąc już o tym, że cechy brandingu, takie jak kolor i czcionka muszą być takie same jak na pozostałych stronach.

Przejdź do:   Jak stworzyć własny biznes?

Czy celem Twojej infografiki jest wydrukowanie, zalaminowanie i postawienie na ścianie w toalecie pracowniczej? A może ma być przeznaczona na stoisko eventowe, gdzie powiesisz plakaty. Czy tworzysz infografikę w pełni wciągającą jak przewijana strona internetowa?

Jak zrobić infografikę? Wybierz proporcje obrazu i typ pliku

Zgodnie z przeznaczeniem Twojej infografiki, będziesz musiał wybrać proporcje obrazu i ostateczne wyjście. Jak być może już wiesz, pionowe infografiki nie są jedyną opcją. Ich kwadratowe, poziome i wielostronicowe odpowiedniki szybko zyskują na popularności, głównie w mediach społecznościowych. Nie wspominając o wszystkich innych miejscach, w których pojawiają się infografiki, takich jak propozycje, dokumenty onboardingowe, szkolne łazienki i inne.

Współczynnik proporcji

Pierwszą decyzją jest współczynnik proporcji. Oto twoje opcje i gdzie ich użycie jest najbardziej odpowiednie. 

  • Pionowo: posty na blogu, Instagram Stories, TikTok, Pinterest, witryny kuratorskie infograficzne, drukowane plakaty wydarzeń, czasopisma, interaktywne strony internetowe i dokumenty. Vertical może być tak wysoki, jak chcesz, w zależności od ostatecznego wyjścia.
  • Kwadrat: Posty na blogu, posty w mediach społecznościowych, karuzele Instagrama i dokumenty.
  • Poziomo: Posty na blogu, prezentacje, filmy, drukowane pocztówki, billboardy, drukowane plakaty i dokumenty.

Typ pliku

W ostatecznym wyjściu wszystko zależy od typu pliku Twojej gotowej infografiki. Wybierz opcję, która ma największy sens z twoim celem i przeznaczeniem. Oto Twoje opcje i przypadki użycia.

  • Obraz: Pobierz jako obraz, jeśli planujesz włączyć infografikę do postu na blogu lub dokumentu. Jako obraz, JPEG lub PNG, infografika będzie statyczna i nie będzie miała żadnych interaktywnych elementów.
  • PDF: Naprawdę będziesz potrzebował PDF tylko wtedy, gdy planujesz wydrukować ostateczny projekt. Ale zapytaj najpierw swoich drukarzy, ponieważ mogą oni chcieć tylko obrazu.
  • Karuzela lub Multi-Page: Jeśli Twoja infografika jest karuzelą lub wielostronicowa, pobierz plik zip każdego slajdu jako obraz lub udostępnij za pomocą linku na żywo w Visme.
  • Wideo: Filmy wideo w infografice są zazwyczaj poziome, a czasami kwadratowe. Pobiera się je jako .mp4 i umieszcza na swojej stronie internetowej lub w serwisie YouTube.
  • Interaktywne: Interaktywne infografiki najlepiej udostępniać jako link na żywo lub osadzić w swojej witrynie. Jeśli twoja infografika jest samodzielną stroną, pobierz ją jako HMTL5 i umieść na swojej stronie.
Przejdź do:   Co to jest produkcja kontraktowa, jakie zalety ma ten model współpracy?

Wybierz typ infografiki

Następnie nadszedł czas, aby zdecydować, jaki dokładnie typ infografiki będziesz tworzyć. Ten wybór dotyczy przede wszystkim treści; oceń odpowiednio, aby wybrać tę idealną. Połącz to z wybranym współczynnikiem proporcji i ostatecznym wynikiem, a otrzymasz zwycięską infografikę. W tej sekcji przyjrzymy się kilku najpopularniejszym typom treści infograficznych, które można tworzyć.

Jak zrobić infografikę – wersja informacyjna

Infografika informacyjna jest najbardziej powszechna i uniwersalna dla blogów i mediów społecznościowych. Istnieją różne sposoby komponowania infografiki informacyjnej, w zależności od treści.Może to być lista, zbiór bloków informacyjnych, które powtarzają się wizualnie lub wysoce interaktywna kompozycja treści w rozmiarze bitów.

Statystyczna

Drugim najczęściej spotykanym typem infografiki jest statystyczna lub wieloczłonowa. Jak zrobić infografikę tego typu? Są to infografiki z układami, które zawierają informacje złożone z danych liczbowych. Kombinacja jest zazwyczaj dowolnym połączeniem wykresów kołowych, tablic i widżetów danych.

Mapa myśli

Użyj infografiki w stylu mapy myśli, aby podzielić się tym, jak wpadłeś na pomysł lub nauczyć innych, jak to zrobić. Ten typ treści infograficznej jest doskonały dla propozycji dla klientów, akademickich plakatów badawczych i wszystkiego, co obejmuje procesy myślowe.

Lista

Infografika z listą jest jedną z najbardziej popularnych infografik, co nie jest zaskakujące, ponieważ jest tak łatwa do szybkiego wykonania. Jak zrobić infografikę w stylu listy? Znasz wpis na blogu z listą i wideo z listą? Lista infograficzna jest z tej samej rodziny.

How-To

Każdy wpis na blogu “Jak to” lub poradnik zasługuje na własną infografikę. Wybierz idealne połączenie ikon, które pomogą zwizualizować kroki w zabawny i ciekawy sposób. Infografiki How-to są doskonałą opcją również pod kątem interaktywności.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *